Start  Om bloggen  Fotoalonger  Mine blogger  Oslobilder på Flickr  Twitter Facebook

16. april 2009

Vårdag blant småbarnsmødre og andre ville dyr

I Oslo har vi alt. Trenger du noe å ha på deg? Fortvil ikke. Midt i Sentrum har vi "Dobloug - landets største lager og manufaktur".
Veggreklame

Mat må du ha. Hos Royal Sweet trenger det ikke koste skjorta du kjøpte hos Dobloug når du skal fôre deg selv og hele ungeflokken. Fishburger-eller Kebabmiddag til 50 kroner!
Pak Royal Sweet

Barnevognmafiaen på turOg som du ser, er Barnevognmafiaen ute på tur! Restaurantbesøket er reddet!

Og hva med litt action og spenning? I Oslo risikerer du å treffe en vaskeekte bjørn midt på Youngstorget.
Bjørn på Youngstorget
Ha en fin Oslotur!

Etterskrift 8.mai 09
Byen i forandring skriver 4.05.2009 at fiskebutikken til Erling Moe er nedlagt.

Nedlagt etter 74 år

11 kommentarer:

  1. Fin bilde serie, Anne-Sophie.
    Doublog gården i Storgata husker jeg fra jeg var liten...hehe. Jeg har vært det også.

    SvarSlett
  2. Jøss! Har du også vært liten, John!? Jeg og! Ler!

    SvarSlett
  3. Å, dette gir minner. Dobloug husker jo jeg også fra gamle dager. Royal Sweet var det første stedet jeg kjøpte pakistanske godterier (dvs kaker, søte, søte).

    Men bjørnen har jeg ikke sett før.

    SvarSlett
  4. Atne: Så hyggelig! Jeg kan ikke huske når de sluttet.
    Ja, pakistanske godterier er veldig søtt. Jeg var ikke innom der ettersom jeg antok at de bare hadde middag osv.
    Bjørnen sitter i vinduet hos Erling Moe på Youngstorget.

    SvarSlett
  5. Unnskyld! Arne skal det være.
    Uff, neglene mine har gjort at de mest brukte bokstavene på tastaturet er borte og jeg husker ikke alltid hvor de skal være.

    SvarSlett
  6. Hva dere har der inne altså :o) Kul han bjørnen der da :)

    SvarSlett
  7. Å, der ja, selvfølgelig, da har jeg jo sett bjørnen før.

    Jeg så også sist jeg var i Tøyengata at de reklamerte med middagsmat, kanskje tryggere å gå litt lenger ned i gata, til Madina, om man er godtesjuk.

    SvarSlett
  8. Fantastisk å se bildene dine, har du bilder av Ankertorget også? Kanskje jeg ikke kjenner meg igjen men likevel. Ankerbroen er i ethvertfall der fremdeles, eller?

    SvarSlett
  9. Ja også kom det alt tilbake. Doblaug hadde alltid klær til lille meg også. Deretter var det å henge som et slips etter mamma for å rekke bussen på Ankertorget etter et besøk hos tante i Brageveien. Gud som jeg var sliten. Da var det alltid fint å sitte på bussen å kikke på alle bygningene i Trondhjemsveien før vi kom til Sinsenkrysset. Jeg kan love dere at det krysset så bare ikke slik ut som det gjør nå :D

    SvarSlett
  10. Kul bildeserie og bjørnen er en gammel kjenning. Flott

    SvarSlett
  11. Rune: Det finnes ikke grenser. Ler!
    Arne: Tenkte nesten du hadde sett den. Når det gjelder godterier... jeg var innom en tur hos Mithas igjen i dag.
    Elisabeth's bright side: Ankertorget? Husker ikke i farten. Arne er jo spesialist på broer. Men om du mener den som ligger ved Legevakten, så er den fortsatt der.
    Jeg blir virkelig satt tilbake til en annen tid her nå.... Dobloug har mange minner.
    Ivar: Da var det endelig noe du kjenner deg igjen i. :-)


    Takk skal dere ha!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.