Start  Om bloggen  Fotoalonger  Mine blogger  Oslobilder på Flickr  Twitter Facebook

28. januar 2009

Folketomt på Folkemuseet

Det er søndag. Jeg spaserer ut til Bygdøy og betaler 70 kroner for å komme inn på Folkemuseet. Etter å ha skrådd over den første åpne plassen, bestemmer jeg meg for å ta en tur inn for å se på utstillingen som viser pakistanske festklær. Ikke fordi jeg er spesielt interessert, men etter å ha gått ute i 30 minutter i isende kulde og vind, trenger jeg å varme meg.



Bildet i original

Vel innenfor går jeg forbi to ansatte som sitter i dyp samtale og jeg kjenner det som om jeg egentlig ikke burde vært der. Jeg tar derfor en snartitt på den utstilte brudestasen rett bak dem samtidig som jeg tar av hanskene og gnir hendene i et forgjeves forsøk på å myke opp fingrene. Jeg går ut igjen og strener mot potteverkstedet.



Ved siste stopp før jeg bestemmer meg for å dra hjemover med bussen påtreffer jeg denne karen som har satt seg ned og venter på å bli servert kaffe.



Han må nok vente helt til juni. Det hjelper neppe at det står `Snil Gut` på koppen hans. :-)

Et annet bilde fra søndagsturen: Den brune døren

7 kommentarer:

  1. Får håpe noen serverer han før den tid da så han ikke vipper av stolen i utmattelse. :o) Mye som er stengt når kulden kommer rundt forbi. Pene bilder!

    SvarSlett
  2. Det var da kjipt... iallefall fikk du kanskje varmet deg litt da. Og han gutungen ser ut som han har sitti der en stund :)

    SvarSlett
  3. Rune og Ivar: Han har nok sittet der i mange år og vippet. ;-)
    Det øverste bildet er redigert en del, men jeg er usikker på hvor vellykket det er. Jeg har en testblogg jeg bruker noen ganger og her er bildet før og etter:

    http://testbloggaso.blogspot.com/2009/01/inngangsparti.html

    SvarSlett
  4. Flotte bilder fra Folkemuseumet.
    Har vel ikke vært der siden jeg var der på klassetur med barneskolen på 70 tallet.
    Kansje på tide med en oppfriskning. :)

    SvarSlett
  5. John: Da bør du ta deg en tur! Det har kommet mange nye bygninger osv. de siste 30 år. Ler!

    SvarSlett
  6. Jøss, akkurat en sånn kopp har jeg arvet fra faren min og den fikk han for mer enn hundre år siden! Ja, det står Snil Gut på den også!

    SvarSlett
  7. Den tar du sikkert godt vare på. Så morsomt at den er helt lik. :-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.