Start  Om bloggen  Fotoalonger  Mine blogger  Oslobilder på Flickr  Twitter Facebook

7. januar 2009

Først er det Akershus festning.

Akershus festning

Etter rundturen på festningen er det godt å sette seg ned



for å se utover Oslofjorden.



*

* Tilføyelser/rettelser 31.5.09:
Stolene i bilde nr.2: Stolene er et minnesmerke over deporterte norske jøder. De er spredt rundt i området der M/S Donau la til i 1942. Stolene er laget av den britiske kunstneren Antony Gormley.Minnesmerket ble reist i 2000.

7 kommentarer:

  1. Aah, båtbildet var veldig idyllisk :) Den varme tonen i bildet minner om sommer!

    SvarSlett
  2. Ser ut som at noen har glemt igjen hansken sin der også, uten tvil på grunn av at de nøt utsikten og glemte alt annet ;)

    Takk for rundturen :)

    SvarSlett
  3. Det var en flott bildeserie du har laget her. Fikk en avslappet god følelse av å se på dem. Nydelige farger i bildene var det også!

    SvarSlett
  4. Ithil: Det er mange idylliske motiver i Oslo. Der jeg tok bildet sto jeg med ryggen til festningen og noen mindre vakre bygninger som ligger langs kaia. Ler...
    Ivar: Ja. Har du sett på maken! Må jo fryse på hendene nå i kulda.
    Rune: Da har jeg fått til det jeg tenkte.

    Takker for kommentarer!

    SvarSlett
  5. I love all the rusty red shades in these photos. (Jeg vet ikke hvor man sier det pa Norsk)

    SvarSlett
  6. For et deilig lys du har fanget her, Anne-Sophie. Likte spesielt godt bildet av de to (kunst)stolene - selv om de så usedvanlig ubehagelige ut å sitte på. Den hansken som hang og slang over den ene ryggen var prikken over i-en. Jeg liker så godt alle de små detaljeneog stemningene du fanger på dine mange og lange byvandringer :-)

    SvarSlett
  7. Linda: Du sa det helt fint! Thank you!

    Ståle: Det var så nydelig ute denne dagen. :-) Jeg har prøvd å finne ut hvem som er mester for stolene , men har ikke klart det. De er plassert så fint foran festningen.
    Takk skal du ha!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.