5. mars 2009

Mithas for godtegriser

Mithas The Sweethouse ligger på venstre side når du kommer ned Brugata og har passert Vaterlands bro. Det kan være lett å gå forbi uten å se den ettersom butikken ligger halvveis under trafikkmaskinen. Som erklært godtegris klarer jeg ikke å la vær å ta en tur innom.

Mithas The Sweethouse

Disken bugner av alle slags deilige kaker og godterier og det er like vanskelig hver gang å velge hvilke jeg vil ha.

Kakedisken

Mannen bak disken er hyggelig og hjelpsom og til slutt klarer jeg å bestemme meg for en stor hvit og to av disse gule.

Gule kaker

Jeg betaler 20 kroner, svever ut med posen i hånden og stålsetter meg for ikke å begynne å spise av dem før jeg er hjemme igjen.

13 kommentarer:

  1. Så ikke vondt ut det nei.Hadde vært noe for mannen min det der,han er en kakemons,og så legger han ikke på seg av noe,i motsetning til meg.Ha en fin dag:o)

    SvarSlett
  2. Hva er de rosa kulene for noe? :D Og smakte det du kjøpte, godt? Har gått forbi denne butikken flere ganger, men liksom ikke sparket meg inn ennå ;)

    SvarSlett
  3. Det er bra jeg ikke har de som nabo, da hadde nok jeg vært dobbel så stor. :-)

    SvarSlett
  4. Anne-Berit: Da er han heldig, ja! *ler* Ha en fin dag du også!
    Ithil: Jeg vet ikke hva det er for no`egentlig. Men godt smaker det! Farlig godt. Du burde ta deg en tur innom.
    Morten: Synd det er sånn at mye av det som er godt har det med å legge seg rundt livet. ;-)

    SvarSlett
  5. Jeg er også godtegris, særlig når det kommer til kaker og slikt! Takk for tipset - det der så himmelsk ut! Da vet jeg hvor neste stoppested om noen dager..... :)

    SvarSlett
  6. Å, det er så godt! Og nå får jeg ikke lov til å spise sånt lenger! Den røde er det muligens kokos i, og i hvertfall noen grønne har mye pistasj i seg.

    Det fins et par butikker i Tøyengata også, opp mot bommen, de har vært der lenge.

    SvarSlett
  7. Dette så skremmende godt ut ja :)

    SvarSlett
  8. Valkyrien: Velkommen i Godtegrisklubben! Ja, ta deg en tur og kjøp deg noen. De koster nesten ikke noe heller.

    Arne: Du har vært fast kunde, skjønner jeg.
    Synd du ikke kan spise sånt mer, men du har kanskje andre alternativer. De butikkene du nevner; er det rene godte/kakebutikker?

    Rune: Da vet du hvor du kan gå neste gang du er i Oslo. De har åpent hver dag.

    SvarSlett
  9. Vi var der ofte før eller etter en tur i Botanisk Hage, kona mi og jeg.

    De to heter Royal Sweet og Medina Sweet, den siste ligger i Tøyengata 27A (terningkast 6 i test!), begge er rene godtebutikker (eller bakerier, som de sorterer under så vidt jeg vet).

    SvarSlett
  10. Tror det igrunn er bra at det ikke er en slik butikk i nærheten her jeg... hadde sikkert endt opp med hull i tennene og kraftig vom...

    SvarSlett
  11. Arne: Ja, da var dere jo ikke så langt unna. Dit skal jeg jammen ta meg en tur! Tusen takk!

    Ivar: Ler! Ja, det tenker jeg også. Ikke hver dag man kan spise sånt uten at det setter spor.

    SvarSlett
  12. Jeg er glad det ikke finnes like fristende sjapper her i byen. Men neste gang jeg besøker Oslo...
    Utrolig fristende farger, da... Tror jeg må unngå å informere en kvinnelig sjokoladesjuk kollega om denne godtebutikken. Hun er innom Oslo forholdsvis ofte - og hvis hun oppdager Mithas, blir det ikkeno igjen til deg :-)

    SvarSlett
  13. Ståle: Ta deg en tur da! Du ser at Arne også anbefaler stedet. Ikke bare er det godt det du får; butikken er delikat og med hyggelig betjening.
    Best du ikke sladrer. ;-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.